15 09 2024

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کردستان از پذیرش دانشجو در 21 رشته جدید در نیمسال تحصیلی آینده خبر داد.

راه اندازی 21 رشته جدید در دانشگاه کردستان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر امین صادقی در این رابطه اظهار کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده و مراجعه متعدد به وزارت عتف و رایزنی‌های صورت گرفته، موفق به راه اندازی چند رشته جدید و اخذ مجوز تمدید پذیرش مجدد دانشجو در تعداد زیادی از رشته‌ها شدیم.

وی افزود: در سال تحصیلی 1404-1403 برای نخستین بار در 10 رشته جدید در مقاطع تحصیلی مختلف پذیرش دانشجو خواهیم داشت و همچنین مجوز پذیرش مجدد دانشجو در 11 رشته نیز توسط این معاونت دریافت شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کردستان ضمن ابراز خرسندی از اخذ این مجوز و افزایش تعداد رشته‌های تحصیلی در دانشگاه کردستان، عنوان کرد: علاوه بر توسعه کمی، بر موضوع کیفی سازی آموزش نیز تمرکز کرده و حرکت به سوی ارتقا کیفیت آموزشی آغاز شده که بدون شک تحقق این امر با همکاری همه اعضای هیات علمی میسر خواهد بود.

وی تصریح کرد: راه اندازی رشته‌های جدید علاوه بر پذیرش دانشجوی داخلی، بسترهای لازم را برای پذیرش دانشجویان بین الملل و توسعه بین المللی دانشگاه فراهم می‌کند.

صادقی ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، شاهد اخذ مجوز راه اندازی رشته‌های جدید دیگری نیز تا پایان سال خواهیم بود.

وی اعلام کرد: رشته‌های فلسفه، سینما و مهندسی صنایع در دانشکده قروه رشته‌های جدید مقطع کارشناسی، رشته‌های حقوق بین الملل، مدیریت صنعتی گرایش مدیریت کیفیت و بهره وری، مهندسی شیمی گرایش فرآیندهای جداسازی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته‌های علوم اقتصادی گرایش توسعه اقتصادی، علوم و مهندسی باغبانی گرایش اصلاح و بیوتکنولوژی، اقتصاد کشاورزی گرایش بازاریابی محصولات کشاورزی و زبان و ادبیات انگلیسی در مقطع دکتری، رشته‌های جدید هستند.