07 09 2024

استاندار کردستان با بیان اینکه هوش مصنوعی تهدیدی برای نیروی کار نیست، افزود: فناوری هوش مصنوعی به عنوان محرکی برای توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار در استان بوده و فرصتی برای ایجاد مشاغل جدید است.

استاندار کردستان: فناوری هوش مصنوعی محرک توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، پیش از ظهر امروز مراسم افتتاحیه مدرسه هوش مصنوعی و رویداد «یادگیری و اشتغال با محوریت علم داده و هوش مصنوعی»در تالار مولوی دانشگاه کردستان با حضور استاندار و رؤسا و مسئولین دانشگاه‌های استان کردستان و علاقه‌مندان به این حوزه برگزار شد.

در این مراسم دکتر اسماعیل زارعی کوشا با اشاره به اهمیت و ضرورت هوش مصنوعی، اظهار داشت: هوش مصنوعی حقیقت امروز و فردای دنیای ما است و خوشبختانه امروز در اولین نشست هیأت دولت با مقام معظم رهبری یکی از موضوعاتی که ایشان نسبت به آن تاکید داشتند موضوع هوش مصنوعی بود.       
به گفته استاندار کردستان، در گذشته نسبت به استفاده از فناوری‌ها یک دیدگاه تقابلی داشته‌ایم که موجب عقب افتادن ما و از دست دادن فرصت‌ها شده بود، اما اکنون این موضوعات بسیار اهمیت دارد.  
دکتر زارعی کوشا با تاکید بر لزوم توجه ویژه به حوزه هوش مصنوعی در استان کردستان، افزود: ما باید در استان کردستان به دنبال ایجاد یک اکوسیستم قوی در حوزه هوش مصنوعی باشیم. 

وی تصریح کرد: این اکوسیستم شامل دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع خواهد بود و با همکاری این مجموعه‌ها می‌توانیم به سوی توسعه کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، بهداشت و درمان حرکت کنیم.

استاندار کردستان در ادامه به نقش آموزش و پرورش در توسعه هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: مدارس ما باید از همان سنین پایین با مفاهیم اولیه هوش مصنوعی آشنا شوند، این امر به دانش‌آموزان ما کمک می‌کند تا با این فناوری رو به رشد آشنا شوند و در آینده بتوانند در این حوزه فعالیت کنند و بی شک اینگونه معضل اشتغال نیز حل خواهد شد. 
وی همچنین عنوان کرد: باید از ظرفیت دانشگاه‌های استان برای تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه هوش مصنوعی استفاده کنیم. 

در ادامه این مراسم دکتر انور بهرام پور تصریح کرد: همه اطلاع داریم که آهنگ رشد تکنولوژی در حوزه هوش مصنوعی با چه سرعتی به پیش می‌رود و  متاسفانه دانشگاه‌ها در تمام دنیا فاصله بسیاری با صنعت و اشتغال دارد و ضروری است تا در کنار آموزشهای دانشگاهی، دانشجویان را برای ورود به صنعت نیز آماده کنیم.
به گفته دبیر این همایش، مدرسه هوش مصنوعی با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر در این حوزه راه اندازی شده است. 

وی گفت: ما در این مدرسه تلاش می‌کنیم تا دانشجویان و علاقه‌مندان را با آخرین دستاوردهای علمی در حوزه هوش مصنوعی آشنا کنیم و آن‌ها را برای ورود به بازار کار آماده کنیم. 
وی افزود: توسعه هوش مصنوعی نیازمند حمایت همه جانبه دولت، دانشگاه‌ها، صنایع و بخش خصوصی است و باید با ایجاد زیرساخت‌های لازم، حمایت از تحقیقات و سرمایه‌گذاری در این حوزه، کشورمان را به یکی از قطب‌های هوش مصنوعی در منطقه تبدیل کنیم.


برچسب‌ها:

رویداد