27 08 2024

تیم دو و میدانی دانشگاه کردستان با کسب یک مدال نقره و یک مدال برنز موفق‌ترین تیم ورزشی دانشگاه کردستان در المپیاد ورزشی دانشجویان کشور شد. 

دو و میدانی دانشجویان، موفق‌ترین تیم ورزشی دانشگاه کردستان در المپیاد ورزشی دانشجویان کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، شانزدهمین المپياد ورزشی-فرهنگی دانشجویان پسر و دختر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور از ۱۶ الی ۲۵ مردادماه به ترتيب در دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی اصفهان برگزار شد. 
این مسابقات که با حضور قهرمانان ملی و بین المللی سطح کیفی و رقابتی بسیار بالایی به خود گرفته‌ بود با قهرمانی دانشگاه تهران‌ در هر دو بخش پسران و دختران به پایان رسید. 
کاروان ورزشی دانشگاه کردستان در رشته‌های بسکتبال، فوتسال، دو و میدانی، بدمينتون، شنا، شطرنج، کشتی فرنگی، تنيس روی میز، جودو و کاراته در بخش پسران و بدمينتون،  شطرنج و کاراته در بخش دختران در این رویداد ملی شرکت‌ کرد. 

دانشجویان مدال آور دانشگاه کردستان عبارت بودند از: آقایان نوا نصرت پور (نقره پرش ارتفاع)، ریبوار مراد پور (برنز ۱۵۰۰ متر) و محمد ياسين زندی (برنز کشتی فرنگی ۵۵ کیلوگرم).
در بخش جانبی مسابقات بسکتبال، آقایان آریان حاتمی در اسلم دانک مقام سوم و ارشیا جهانبخش در پرتاب سه امتیازی به مقام چهارم دست يافتند.

این المپياد به مدت ۱۰ روز با رقابت قهرمانان هر رشته ورزشی از مناطق دهگانه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در دو بخش پسران (دانشگاه اصفهان) و دختران (دانشگاه صنعتی اصفهان) برگزار شد.